A… όπως η αλεπού που κυνηγάει το κοτόπουλο
Κ… όπως η καμήλα που διασχίζει την έρημο
Κάθε γλώσσα έχει ένα τραγούδι για να μαθαίνουν τα παιδιά πιο εύκολα την αλφάβητο.
Για αυτά τα αραβόφωνα παιδιά πρόσφυγες που μένουν στην πόλη της Καρδίτσας, είναι επιπλέον μια ευχάριστη ευκαιρία να εξασκηθούν στη μητρική τους γλώσσα!
Στο σχολείο μη τυπικής εκπαίδευσης που εγκαινίασε η Αναπτυξιακή Εταιρία του Δήμου Καρδίτσας τον περασμένο Απρίλιο, πάνω από 50 παιδιά πρόσφυγες ηλικίας 5 έως 15 ετών παρακολουθούν μαθήματα αραβικών, ενώ τα περισσότερα από αυτά φοιτούν ήδη και στο ελληνικό σχολείο. Πρόκειται για παιδιά που ζουν με τις οικογένειές τους στις γειτονιές της πόλης στο πλαίσιο του προγράμματος ΕSTIA, που υλοποιεί o Δήμος Καρδίτσας σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία και με χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Η ομάδα των εθελοντών δασκάλων είναι πρόσφυγες που μένουν και αυτοί στην πόλη της Καρδίτσας. Δύο αδερφές από το Αφρίν της Συρίας, η Khatoun και η Yasmin, o επίσης Σύρος Abdul και η Buraq από το Ιράκ, υποδέχονται τα παιδιά στην τάξη κάθε μέρα ακόμα και τους καλοκαιρινούς μήνες. Παράλληλα, ένας Παλαιστίνιος εθελοντής διδάσκει τις ομοιότητες και τις διαφορές του ελληνικού συντακτικού από το αραβικό, αλλά και διαπολιτισμικά στοιχεία. «Θυμάμαι όταν είχα πάει φοιτητής στη Θεσσαλονίκη, ανήμερα του Επιταφίου έκανα βόλτες με το μηχανάκι. Κατάλαβα αργότερα τι σημαίνει και πώς εορτάζεται το ελληνικό Πάσχα και θέλω το ίδιο να μάθουν και τα παιδιά, τα οποία αμέσως μεταφέρουν τα νέα και στους γονείς τους», εξηγεί χαρακτηριστικά.
Το κτίριο της ΑΝΚΑ όπου λειτουργεί το σχολείο φιλοξενεί επίσης δεκάδες δράσεις, πολυπολιτισμικά εργαστήρια και εκδηλώσεις που φέρνουν κοντά τους τοπικούς φορείς με όλες τις κοινότητες της πόλης.